Kobiety coraz chętniej wykonują makijaż w profesjonalnych salonach, zwłaszcza jeśli przygotowują się na jakieś większe wyjście. Niemniej jednak konkurencja w branży wizażu jest duża, zatem warto nic dziwnego, że stylistki często zastanawiają się, jak przyciągnąć klientów. Oto kilka sprawdzonych sposobów.
Poszerzenie zakresu usług
Usługi kosmetyczne to bardzo szerokie pojęcie, dlatego samo wykonywanie makijażu może okazać się niewystarczające, jeśli chcemy pozyskać większą liczbę klientek. Warto więc pomyśleć o stylizacji paznokci, prostych zabiegach oczyszczających, depilacji czy nawet o usługach z zakresu fryzjerstwa. Szkolenie z upięć czy manicure hybrydowego może być na początek doskonałym rozwiązaniem. Klientki lubią mieć możliwość wykonania kilku zabiegów w jednym miejscu i zdecydowanie warto ten fakt wykorzystać. Niemniej jednak trzeba wybrać dziedzinę, w której czujemy się mocni. Najważniejsza jest bowiem jakość świadczonych usług, która w żadnym przypadku nie może być niska.
Więcej o szkoleniach z upięć przeczytasz na https://sylwiamakeup.pl/szkolenia-z-upiec-slubnych
Efektywna reklama
Każda makijażystka powinna pomyśleć o efektywnej reklamie, dzięki której będzie można przyciągnąć większą liczbę klientek. Ważne, aby dać się im poznać na różne sposoby. Dobrym rozwiązaniem jest założenie własnej strony internetowej bądź profilu w mediach społecznościowych, gdzie będziemy publikować swoje prace. Warto też pomyśleć nad nawiązaniem współpracy z internetowym pośrednikiem rezerwacji, co w praktyce oznacza, że klientki będą mogły umawiać terminy przez dedykowaną stronę, bez konieczności kontaktu telefonicznego czy osobistego. Tego typu portale pozwalają też publikować prace własne, dzięki czemu nowe klientki mogą świadomie wybrać dobrą makijażystkę. Reklama powinna też obejmować różnego rodzaju rabaty czy zniżki, zwłaszcza dla nowych klientek bądź tych, które po raz pierwszy korzystają z danej usługi.
Zajęcia pokazowe dla początkujących
Najtrudniej jest pozyskać nowe klientki osobom, które dopiero rozpoczynają działalność w branży wizażu. W ich przypadku dobrym rozwiązaniem są zajęcia pokazowe, podczas których klientka może przekonać się, na jakich kosmetykach pracuje stylistka i jakie metody stosuje. Ponadto makijażystka ma możliwość zrobienia zdjęć, prezentujących efekty pracy, które następnie może umieścić na przykład na swojej stronie internetowej. Zajęcia pokazowe to również dobry sposób na reklamę – kobieta, której wykonamy bezpłatnie dobrej jakości makijaż, być może zechce przyjść po raz kolejny, tym razem płacąc już za usługę, jaką dla niej zrealizujemy.