Kobieta – to brzmi dumnie. Wreszcie nastała era, w której doceniane są znaczenie i pozycja kobiety w społeczeństwie i w biznesie. Przedsiębiorcze kobiety są świetnymi współpracownikami i kontrahentami. Znacząco przyczyniają się do rozwoju biznesu – zarówno jako pracownicy, jak też przedsiębiorcy. Czy warto inspirować się silnymi kobietami, które wypracowały swój sukces na skalę światową? Z pewnością tak. Poznaj inspirującą historię Estee Lauder.
Kobiety w biznesie – zainspiruj się historią Estee Lauder
Społeczność kobiet ma w sobie niesamowity potencjał. Zamiast ze sobą rywalizować na każdym polu – lepiej się wspierać i czerpać ze swoich wzajemnych doświadczeń. Z całą pewnością jest ci znana marka Estee Lauder, założona przez niesamowitą kobietę – Josephine Esther Mentzer, czyli późniejszą Estee Lauder.
Estee Lauder urodziła się w Nowym Jorku w 1906 roku. Kosmetyki były obecne z jej życiu od zawsze, ponieważ jej wujek prowadził firmę kosmetyczno-farmaceutyczną New Way Laboratories. Przy jego boku młoda Josephine złapała przysłowiowego bakcyla, poznawała składy kosmetyków, sposoby łączenia poszczególnych surowców, zapachy itd. Pierwsze kosmetyki stworzyła we własnej kuchni, a zainteresowanie kosmetologią przerodziło się w prawdziwą życiową pasję.
W 1946 roku oficjalnie powstała firma Estée Lauder Inc., którą pokochały kobiety na całym świecie. Estee Lauder odznaczała się pracowitością, ale miała również świetny kontakt z klientami. Na początku lat 60., kiedy otworzyła butik, sama sprzedawała swoje kosmetyki i doradzała klientkom. Estee była innowatorką. Jej seria Clinique to pierwsze hipoalergiczne kosmetyki! Do dziś najlepsze kosmetyki z Ameryki to właśnie te stworzone pod sztandarem marki osobistej Estee Lauder.
Prekursorka marketingu, z której warto wziąć przykład
Estee Lauder nie uznawała ograniczeń. Za to dobrze wiedziała, jak dużą rolę w świecie biznesu odgrywa marketing. Rzecz jasna nie było wtedy jeszcze marketingu internetowego, a na reklamę w prasie, radio czy telewizji nie mogła sobie początkowo pozwolić.
Rozdawała więc próbki swoich kosmetyków, organizowała lekcje z pielęgnacji i makijażu, chętnie rozmawiała ze swoimi potencjalnymi klientkami. Uważała, że są one wszędzie: w metrze, na ławce w parku, w sklepie. Starała się, by jej produkt zapisał się w świadomości społeczeństwa… i świetnie jej się to udawało! Jej kosmetyki trafiły na półki ekskluzywnych sklepów, a wywindowane ceny przywodziły na myśl produkty luksusowe, co wcale nie zniechęciło dotychczasowych klientów. Każda kobieta chciała zaznać odrobinę luksusu.
Zwyczaj dodawania próbek kosmetyków do zakupów (popularny zresztą do dziś) to właśnie autorski pomysł Estee Lauder.
Pokazuje to, że warto sięgać po innowacyjne rozwiązania i poszukiwać oryginalnych sposobów docierania do klientów. Obecnie mamy ku temu znacznie większe możliwości (przedsiębiorczość kobiet znajduje odzwierciedlenie w szeroko zakrojonych kampaniach w sieci internetowej), lecz jednocześnie panuje duża konkurencja. Niejednokrotnie trzeba więc wykazać się nietuzinkowym myśleniem. Czasem kluczem do sukcesu jest wymyślenie chwytliwego hasła czy sloganu. W tym też Estee była mistrzynią. Stworzyła hasło: „Sprzedaję kremy, rozdaję piękno”.
Przedsiębiorcze kobiety nieustannie się uczą
Własny biznes przynosi dziś kobietom satysfakcję i sukces zawodowy. Na rynku pracy obserwuje się natomiast zwiększenie udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych, a także sukcesywny proces wyrównywania szans obu płci.
Pamiętaj, że kobiety, które odniosły sukces w biznesie, nieustannie się rozwijają. Należy o to zadbać jeszcze, zanim wypełnisz wniosek o utworzenie swojej firmy. Na rynku dostępne są wartościowe książki dla dziewczyn – na temat pewności siebie, samorozwoju, a także życiorysy inspirujących kobiecych postaci.
Ucz się, rozwijaj, nie bój się korzystać z innowacyjnych rozwiązań. Jesteśmy przekonani, że wkrótce usłyszymy również o twoich sukcesach. Powodzenia!