DietaPoradySportUrodaWszystkoZdrowie

Ćwiczenia odchudzające w domu – Jak skutecznie stracić na wadze?

[Głosów: 1   Average: 5/5]

Ćwiczenia odchudzające, czyli te, które pozwalają nam na zrzucenie zbędnych kilogramów, to jedne spośród najbardziej popularnych ćwiczeń w przypadku fitnessu. Poszukujecie czegoś, co pomoże wam w spaleniu kalorii i przyniesie prawdziwe rezultaty? Zastanawiacie się, w jaki sposób ćwiczyć, ażeby móc schudnąć 3,5 czy też 10 kilogramów? Uprzedzano, to nie będzie zdecydowanie droga usłana różami, ale poniesiony wysiłek z pewnością się opłaci.

Ćwiczenia odchudzające w domu – owszem, ale najpierw oczywiście dieta

I nie mówimy tutaj oczywiście o diecie cud, ani o tabletach, które odpowiadają za przyspieszenie spalania tłuszczu, ale o łatwej zasadzie: eat clean, czyli jedz czysto, regularnie i zdrowo.

Co oznacza czyste jedzenie?

To znaczy, iż zmuszeni jesteśmy rozstać się definitywnie z:

  • naszpikowanymi cukrem i chemia przekąskami,
  • fast foodami.

Ćwiczenia odchudzające w domu – jak jeść, aby schudnąć?

Pora, abyśmy zaczęli jeść systematycznie i dobrze, mniej więcej w takich samych odstępach czasowych (chociażby co 3 godziny). Musimy ograniczać produkty przetworzone i mączne. Im prostsze posiłki, tym lepiej dla nas. Powinniśmy dokonywać przemyślanych, mądrych zakupów ze świeżymi owocami i warzywami, jak i czytać etykiety produktów. Jeżeli coś będzie zawierało sporo e-dodatków, nie warto zapoznawać się dalej z etykietą. To samo tyczy się napojów. Nie możemy pić żadnych napojów, tym bardziej zawierających konserwanty i wielkie ilości cukru. Tylko zielona herbata i woda. Odchudzanie powinniśmy zawsze zaczynać w kuchni. Właściwa dieta, jak i ćwiczenia w domu są podstawą dla zrzucania nadprogramowych kilogramów.

Najbardziej skuteczne ćwiczenia na utratę tkanki tłuszczowej

Ćwiczenia odchudzające dosyć trudno sklasyfikować w sposób jednoznaczny jako:

  • ćwiczenia siłowe,
  • interwały,
  • kardio.

Najlepszy będzie w tym wypadku mix. A każdy ruch będzie dla nas dobrodziejstwem. No, ale jeżeli zależy nam na bardzo szybkich efektach, dobrze będzie wybrać ćwiczenia, na których porządnie się wypocimy. Joga czy też pilates zdecydowanie odpadają. Chodzi w tym przypadku o porządny wycisk. Wykonując ćwiczenia odchudzające w domu, trening siłowy najlepiej będzie przeplatać z interwałami, jak i elementami cardio. Można jednakże wykonywać różnorodne sesje treningowe i rozkładać je na kilka dni (przykładowo: 2 razy siłownia, 1 raz trening interwałowy i 2 razy w tygodniu kardio).

Wykonując ćwiczenia na odchudzanie w domu, należy mieć na uwadze, iż lepiej jest trenować często, niekoniecznie zaś długo. Ważne, abyśmy dali z siebie 100%. Niewątpliwie intensywne treningi, wykonywane 3 razy w tygodniu, mogą również okazać się wystarczające. Istotne, aby postawić tutaj na systematyczność i nie zapomnieć o konieczności regeneracji. Jeżeli ćwiczenia na odchudzanie mają przynieść efekty, musimy się zmęczyć, zatem organizm potrzebuje pewnego czasu, aby nabrać siły.

Ćwiczenia na odchudzanie –  interwały

Interwały pozostają na topie i bardzo dobrze, ponieważ treningi podczas których tempo jest ciągle zmieniane (ale też chwilami w maksymalny sposób rośnie i tempo sięga górnych granic) bardzo dobrze wpływają na spalanie nadmiernej tkanki tłuszczowej i przyspieszanie tempa metabolizmu. Istotna wiadomość jest tak, iż nie muszą one trwać nazbyt długo. Czasami wystarczy nawet i kilkanaście minut, w czasie, których powinniśmy mieć wrażenie, że za niedługo nadejdzie nasz koniec. Tutaj intensywność będzie mieć zdecydowanie duże znaczenie. Pomimo tego, iż w czasie samego treningu nasz organizm nie czerpie energii pochodzącej z tkanki tłuszczowej, metabolizm nakręca się jeszcze bardzo długo, wtedy to przyspieszanie spalania kalorii odbywa się całą dobę.

Istotne jest, aby po zakończonym treningu interwałowym lekko i dobrze zjeść. Nasz trud nie może przecież zostać zmarnowany. Nawet i możliwie najcięższe treningi, które będą związane z cierpieniem, na niewielkie się zdadzą, jeżeli po chwili dostarczymy do organizmu tłuszczy zwierzęcych, zamiast właściwej jakości paliwa. Ćwiczenia odchudzające muszą za każdym razem iść w parze ze zbilansowanymi posiłkami.

Ćwiczenia odchudzające w domu – kardio

Do treningów kardio możemy zaliczyć aktywności, takie jak chociażby:

  • pływanie,
  • jazdę na rowerze,
  • jogging.

W tym przypadku, pracuje się jednakże zwykle w jednakowym tempie, które nawet jeżeli podlega zmianom, to nieznacznym. Aby tego rodzaju ćwiczenia mogły przynieść efekty odchudzające, zmuszeni jesteśmy do wykonywania ich co najmniej przez 60 minut. W przeciwnym wypadku, organizm nie będzie pobierać energii pochodzącej z tkanki tłuszczowej. Trzeba również wykonywać ćwiczenia przynajmniej 3 razy w każdym tygodniu (jest to pewne minimum, zakładając, iż wybraliśmy ćwiczenia kardio celem utraty nadprogramowych kilogramów). Jeżeli naszym celem będzie dużo szybsze spalanie tłuszczu, to nie ma tutaj żadnego problemu z wykonywaniem ćwiczeń jeszcze w jeden, albo dwa dni. Ilość kalorii, jaką można spalić podczas godzinnego treningu zależeć będzie od jego rodzaju i tempa. Zatem, nie warto się lenić.

Pokaż więcej

Podobne artykuły

Back to top button